eTwinning - STEM and Bridges

02.05.2023 174

eTwinning - STEM and Bridges

 

Proje Kurucuları: Bağcılar BİLSEM (Türkiye) - Radost Anaokulu (Bulgaristan)

Ülkeler: Türkiye, Bulgaristan, Romanya, Yunanistan, Polonya, Portekiz.

 

 PROJE TANITIM VİDEOSU - 1

 PROJE TANITIM VİDEOSU - 2

 

02-05-2023

 

İstanbul Bağcılar Bilim ve Sanat Merkezinin kuruculuğunu Bulgaristan’ın Radost Anaokulu ile paylaştığı “STEM and Bridges” eTwinning projesi çalışmaları başladı.

Proje kapsamında Türkiye, Romanya, Yunanistan, Polonya ve Portekiz'den okullar da yer almaktadır.

Kurumumuz Destek Eğitimi Öğretmeni Gözde İLDEM AKKAN’ ın kuruculuğunu paylaştığı proje, STEM eğitimine odaklanmaktadır. STEM eğitimi, bilim (Science), teknoloji (Technology), mühendislik (Engineering) ve matematik (Mathematics) disiplinlerinin birleştirilmesiyle oluşan bir eğitim yaklaşımıdır.

Teması “köprüler”  olarak belirlenen proje ile öğrencilerin, STEM eğitimi yaklaşımları kullanılarak 21. yüzyıl becerileri edinmeleri temel amaçtır. Proje ile aynı zamanda da disiplinler arası çalışma imkânı, kültürel miras ve kapsayıcılık alanlarına da değinilmektedir. 

Proje katılımcıları yaşadıkları yerlerdeki köprüleri; yapımında kullanılan malzemeler, teknoloji ve estetiğin yanı sıra, köprülerin; mühendislik hesapları, dönemi, tarihi ve mimarisi, kullanım amacı, planlanmasından tamamlanmasına kadar geçen süre gibi açılardan ele almaktadırlar. Projede yer alan aktiviteler, öğrencilerin aktif olduğu, öğrenme deneyimlerini zenginleştirecek ve onların erişebildikleri hedefleri artırarak başarılı sonuçlar ortaya koymalarına yardımcı olacaktır. Ayrıca, STEM odaklı projelerde araştırma, tasarım ve inovasyon konularında bilgi sahibi olmanın yanı sıra, öğrenciler takım çalışması becerilerini de geliştireceklerdir.

Öğrenciler, tasarım ve ürünlerini proje katılımcısı diğer ülkelerdeki akranlarıyla işbirliği yaparak kurdukları takımlarla birlikte hazırlamakta ve web 2.0 araçlarıyla Twinspace de düzenli olarak paylaşım yapmaktadırlar. Ayrıca diğer takım öğrencileri bu ürünlere yaptıkları yorumlar ile geri bildirimde bulunarak projenin daha verimli ve etkileşime açık olmasına katkı sunmaktadırlar.